Quantcast
Browsing all 18 articles
Browse latest View live

Lalandia och BorderShop

Så styrde vi äntligen kosan mot Rødby och Lalandia. I efterhand är jag väldigt glad över att vi skippade hela barnkalas-grejen och i stället lade fokus på denna resa som hela familjen fick nöje av och...

Bornholm – Solskensøn

Så packade vi väskorna för att köra ner mot Ystad där färjan som skulle ta oss till Bornholm väntade. Barnen var förväntansfulla, de älskar att åka båt och detta var inte vilken båt som helst utan en...

Knuthenborg Safaripark

Så sa vi hej då till Lalandia för den här gången och körde sedan vidare mot nya äventyr – Knuthenborg Safaripark, som visade sig bli helgens höjdpunkt! En mycket välhållen djurpark med betoning på...

VACAY

I dag är det fredag och nu väntar 12 dagars sammanhängande ledighet för vår del, eller rättare sagt 13 då jag gått ned i tid till 75% och numer har en fri dag i veckan vilken passande nog infaller...

Adiós Suecia!

I natt tar vi bilen till Landvetter innan det bär vidare med flyg mot Teneriffa. Jag är ingen van utlandsresenär och har givetvis fått ”resfeber” (bokstavligt talat) men fasen vad detta ska bli gött...

Ray-Ban 3016 Clubmaster

Att hitta solglasögon som passar är för mig en bedrift så snacka om att jag blev både lycklig och förvånad när jag insåg att dessa, som lite våghalsigt beställdes över nätet dagarna innan resan, inte...

Teneriffa 2016

Jag vill nog inte riktigt erkänna det för mig själv men bristen på aktivitet här inne talar sitt tydliga språk. Jag har kommit ifrån bloggandet och det känns… sorgligt! :'( Det har varit svårt att ro...

Hola från Los Boliches!

Nu är vi framme i Spanien. Flygresan med Ryanair gick bra! M fick lite panik i början men lugnade sig när vi förklarade var alla ljud kom från och varför det kändes som att man ”åkte ned” ibland, att...

God fortsättning!

Nu är vi hemma efter lite julfirande hos vännerna i Mijas. Tanken var att vi skulle besöka svenska kyrkan här i Fuengirola och vara med på deras gudstjänst och ”knytis” innan men då vi gick till en...

Clik here to view.

Bra kebabhak och café i Fuengirola

Även om vi efter snart fyra veckor börjar hitta en slags vardag här så är det skönt att gå ut och äta ibland, precis som hemma. Är ni sugna på kebab när ni är i Fuengirola tycker jag att ni ska besöka...

Marbella och El Día de los Reyes + video

I går gjorde vi en utflykt till Marbella och strand-restaurangen Trocadera playa. Är ni i krokarna någon gång så tycker jag att ni ska gå dit. En riktig oas med god mat/dryck och mysig atmosfär!...

Málaga ✈️ Malmö

Vemodig avskeds-tapas-middag med vännerna som blir kvar i Spanien ett litet tag till. Lyckostar! Packa, städa, slumra en timme mellan 03-04 och sen bar det av i taxi till Málagas flygplats. Imponerad...

Bornholm 2017

I juni tog vi en avstickare till Bornholm. Alltså, vilket ställe! Har velat åka dit ända sedan vår härliga påsksemester 2015 och nu blev det äntligen av, denna gången fick vi dessutom sällskap av min...

Fuengirola 2017

Förlåt för obefintlig uppdatering men jag har hamnat i en seriös efter-semestern-svacka. Vill bara åka tillbaka, klamra mig fast vid den kravlösa ledigheten ett tag till. Jag brukar känna mig ganska...

Adiós Suecia!

Ray-Ban 3016 Clubmaster

Teneriffa 2016

Hola från Los Boliches!

Nu är vi framme i Spanien. Flygresan med Ryanair gick bra! 🙂 M fick lite panik i början men lugnade sig när vi förklarade var alla ljud kom från och varför det kändes som att man ”åkte ned” ibland, att...